polska W IRANIE

:
0 - 0



 

 

 

 

Miejsce wystawy: 
GOLAZ HALL LALEH HOTEL
Tehran - Iran

 
 

 

          WYWIAD Z AMBASADOREM IRANU

 

 

"...TO WYJĄTKOWE WYDARZENIE W WYJĄTKOWYM KRAJU DLA FIRM Z CAŁEJ POLSKI" 

Z UWAGI NA TRZĘSIENIE ZIEMI,
KTÓRE NAWIEDZIŁO TEHERAN W DNIACH 2021 GRUDNIA 2017
WYDARZENIE "POLAND IN IRAN 2018" ODBĘDZIE SIĘ W DNIACH:
15-20 LUTEGO 2018 WEDŁUG SKORYGOWANEGO PLANU,KTÓRY ZNAJDZECIE PAŃSTWO PONIŻEJ.

 



IRAN w ostatnim czasie stał się regionalną potęgą i jedną z najszybciej rosnących gospodarek Świata.

 

Ten liczący ponad 80 milionów mieszkańców kraj, stanowi część ponad 400 milionowego rynku z krajami do niego sąsiednimi takimi jak Pakistan i Afganistan, gdzie Persowie od zawsze mieli i mają doskonałe relacje biznesowe i osobiste. 


Po ubiegłorocznym zniesieniu sankcji gospodarczych nasz zespół zorganizował trzykrotnie spotkania B2B Business to Business dla firm polskich

w Teheranie, Isfahanie i w Tebrizie, w których udział wzięło ponad sto uczestników. Większość z nich efektywnie współpracuje z pozyskanymi partnerami biznesowymi.

Jest wiele organizacji w Polsce, które obiecują firmom polskim skuteczne kontakty w Iranie bez wyjazdu i spotkań bezpośrednich ale prawda jest taka, że tylko spotkania bezpośrednie na miejscu dają gwarancję poznania realnych partnerów w ich naturalnym środowisku biznesowym.

 

POLSKA W IRANIE 2018 jest kontynuacją naszych wieloletnich działań i dzięki zaangażowaniu się najważniejszych organizacji gospodarczych w Iranie jest to jedna z niewielu okazji wejścia na ten ogromny rynek w sposób kompleksowy, we właściwym miejscu i czasie.

 

Iran, dzięki swojemu strategicznemu położeniu i z ogromnym zapleczem surowcowym jest potencjalnie jednym z najbogatszych krajów Świata.

Aby nadrobić powstałe w okresie sankcji zaległości potrzebuje nowych technologii i praktycznej wiedzy. Jest to ogromna szansa również dla firm polskich, gdyż Polska ma z Iranem bardzo dobre relacje od czasów Pierwszej Rzeczypospolitej do dzisiaj. Polacy są w Iranie postrzegani jako solidni partnerzy w biznesie, choć nie widzi się w nas tutaj jeszcze nowoczesnego europejskiego partnera gospodarczego. Wynika to z tego, że wiedza na temat Polski i zmian, które się u nas dokonały w okresie ostatnich dwudziestu lat, jest tutaj niewielka.

 

POLAND in IRAN 2018 ma za zadanie zmianę tego obrazu, aby tym samym zwiększyć wzajemne polsko-irańskie relacje biznesowe. Zdajemy sobie sprawę, że jest to zadanie na lata ale jesteśmy pewni, że z roku na rok nasze relacje będą coraz lepsze a współpraca dwustronna coraz bardziej owocna.


Iran to jeden z najszybciej rozwijających się krajów Świata i najważniejszy kraj w regionie.


Pomimo rozwoju Internetu i możliwości z nim związanych, nadal najbardziej efektywnym sposobem nawiązywania kontaktów gospodarczych są Targi i Wystawy, na których można przedstawić swoje oferty eksportowe. Z tego powodu promocję firm polskich w Iranie organizujemy w formule polskiej ekspozycji, która odbędzie się w znanym tu wszystkim Centrum Targowym: Hijab Complex w Teheranie. Organizując w tym miejscu ekspozycję polską pozawalamy partnerom irańskim skoncentrować się na tej konkretnej i kompleksowej ofercie. Dodatkowo dajemy możliwość poznania naszego kraju tworząc odpowiednie przestrzenie do spokojnego prowadzenia rozmów biznesowych w polskiej - ale też i w irańskiej atmosferze.

 

Takiej możliwości nie ma na imprezach międzynarodowych, na których pawilony z całego Świata rywalizują między sobą walcząc o klienta każdym możliwym sposobem. Nie ma też wtedy możliwości dotarcia z informacjami o Polsce jako o wyjątkowym miejscu w Europie i na Świecie.

"POLAND in IRAN Business and Culture Cooperation",  ma na celu promocję polskiego biznesu oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku Polski w Iranie, będąc okazją dla polskich firm na nawiązanie kontaktów bezpośrednich z partnerami irańskimi tym bardziej, że każda polska firma ma gwarancję reprezentowania swojego segmentu rynku na zasadzie wyłączności. Co to oznacza w praktyce wie każdy prowadzący biznes, gdyż tylko w tej formule osiągnąć można maksymalne efekty biznesowe.

 

Tego typu formuła prezentacji polskiej oferty eksportowej, daje również możliwości prezentacji polskich możliwości edukacyjnych i turystycznych, co przyczynia się do zmiany wzajemnych stereotypów na tle wspólnych wydarzeń historycznych. Iran bowiem to kraj nowoczesny o ogromnym potencjale rozwojowym.

 

W ciągu prawie sześciu dni tego wyjątkowego wydarzenia będziemy mieli okazję zaprezentować swoje produkty oraz Polskę jako kraj dobrych i nowoczesnych marek, tworząc okazję do nawiązania kontaktów bezpośrednich w wyjątkowej atmosferze współpracy polsko-irańskiej.

 

Dzięki ogromnej pomocy i wsparciu naszych partnerów irańskich na niewielkiej powierzchni 1800m2, w znanym w całym Iranie Hijab Complex, udało się zaprojektować miejsca dla 53 firm, które mają okazję prezentacji swoich produktów eksportowych w indywidualnie oznakowanych stoiskach, których cena przy pełnej zabudowie i wyposażeniu jest jak na warunki irańskie rekordowo niska bo wynosi 269USD/m2.

 

Dodatkowo w środkowej części ekspozycji umieściliśmy strefę VIP, gdzie każdy z uczestników oraz zaproszonych do strefy gości będzie miał okazję przeprowadzenia rozmów bezpośrednich w odpowiedniej kameralnej atmosferze z przygotowanym zapleczem cateringowym i kulturalnym.
 

W narożach sali organizujemy miejsca do prezentacji Polski i Iranu jak również polskiej oferty turystycznej i edukacyjnej polskich uczelni wyższych.

 

Aby uzyskać maksymalny efekt biznesowy, na zakończenie imprezy organizujemy uroczystą kolację GALA DINNER, na którą każdy polski uczestnik "POLAND in IRAN 2018" będzie mógł zaprosić swoich perskich partnerów aby w odpowiedniej atmosferze utrwalić nawiązane kontakty i "domówić" możliwości współpracy. To ludzie tworzą biznes i tylko bliskie relacje i kontakty osobiste dają w obecnych czasach gwarancję wzajemnego zaufania. 

 

Poniżej przedstawiamy wizualizacje technicznego rozwiązania tego wyjątkowego wydarzenia biznesowego:

 

         

         

         

         

Bardzo ważnymi elementami budującymi wizerunek każdego kraju są jego kultura, walory turystyczne, edukacja i jej poziom oraz mieszkańcy.
Z tego to powodu w powierzchni ogólnej wydzieliliśmy specjalne strefy dedykowane polskiej ofercie edukacyjnej i turystycznej, które wzmocnią pozytywny obraz Polski jako ważnego i atrakcyjnego miejsca w Europie i na Świecie.

Przestrzeń promocyjna podzielona jest na 4-cztery strefy tematyczne: A, B, C i D, strefę VIP oraz ciągi tematycznych stoisk firmowych:

 

 Strefa A: "Witamy w Polsce - Welcome to Poland" przybliżająca Irańczykom współczesną kulturę Polski, jej mieszkańców, nowoczesne miasta i polską przyrodę. Przewidziano tu specjalnie stworzoną instalację imitującą wrocławski rynek, której przestrzeń została zaprojektowana tak, aby każdy odwiedzający naszą ekspozycję mógł poczuć wyjątkową atmosferę polskich miast. Podłoże imitujące granitowa kostkę brukową w otoczeniu barokowych, różnobarwnych kamieniczek stanowić będzie doskonałe tło do wyeksponowania przygotowywanych instalacji multimedialnych przedstawiających dorobek i wkład Polski do dziedzictwa Europy i Świata. Polska jako kraj od wieków leżący na styku Wschodu i Zachodu Europy zawsze czerpał i wnosił wiele akcentów do kultury tej części Świata.

 

 

 

 

Strefa B: "Polska w Iranie - Poland in Iran" to szczególne miejsce, której celem jest podkreślenie podobieństw, wzajemnych inspiracji i ważnych momentów historycznych łączących Polskę i Iran. Ukazanie pokrewieństw pomiędzy obojgiem krajów pomoże stworzyć przestrzeń dla owocnej współpracy.W tej aranżacji przedstawimy również losy tysięcy Polaków, którzy w czasie drugiej wojny Światowej uciekając z Syberii trafili do Iranu i byli tu przyjęci w sposób za który chcielibyśmy im teraz wszyscy podziękować.W przestrzeni tej przedstawimy również sylwetki wielu Polaków, którzy pracowali w Iranie jak również sylwetki polskich architektów i naukowców, którzy nie zawsze są pamiętani w czasach kiedy to aktualne wydarzenia polityczne przesłaniają historyczne fakty. Tego typu wzmocnienie jest bardzo istotne w obustronnych relacjach wszelkiego typu w tym biznesowych.

 

 

 

Strefa C: "Studiuj w Polsce - Study in Poland" to przestrzeń dedykowana polskiej ofercie edukacyjnej publicznych i niepublicznych uczelni wyższych. W tej strefie polskie uczelnie wyższe zachęcać będą młodych ludzi z Iranu do przyjazdu do Polski na studia. Na stoisku zaprezentują się więc polskie publiczne i niepubliczne uczelnie wyższe. Odwiedzający będą mogli zdobyć informacje na temat zasad rekrutacji, kosztów studiów i akredytacji bezpośrednio u źródła.

W miejscu tym będzie można również zapoznać się ze wszystkimi dostępnymi programami dotyczącymi wymiany młodzieży jak również wspólnych możliwych programów naukowych w których mogłaby brać udział młodzież z Iranu w Polsce lub młodzież polska w Iranie.
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE DLA UCZELNI POLSKICH

 

 

 

Strefa D: "Polska oferta turystyczna - Destination Poland" jest strefą specjalną przeznaczoną na promocję polskiej turystyki. W tym miejscu odwiedzający będą mogli zapoznać się z polską ofertą turystyczną zachęcającą do odwiedzenia Polski. Celem tej przestrzeni będzie wypromowanie kraju jako atrakcyjnego punktu turystycznego na mapie Europy, charakteryzującego się bogatą ofertą, wysokimi standardami usług i korzystnymi cenami. W strefie tej przedstawimy oferty regionalnych przedstawicielstw Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Uzdrowisk Polskich, których oferta jest już porównywalna z poziomem światowym.
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE DLA POLSKICH TOUROPERATORÓW

 

 

 

 

Centralna strefa VIP: to miejsce kameralnych spotkań indywidualnych, gdzie każdy z polskich uczestników będzie mógł zaprosić swoich partnerów do rozmów w miejscu specjalnie do tego przeznaczonym. Wszyscy tu obecni mają zapewniony catering i odpowiednią atmosferę do prowadzenia rozmów w specjalnie dobranym tle i atmosferze. Dzięki takiemu rozwiązaniu stworzymy przestrzeń pozwalającą na prowadzenie rozmów w wydzielonej prestiżowej strefie VIP. To tutaj będą dostępni nasi tłumacze jak również opiekuni logistyczni, którzy udzielą skutecznego wsparcia wszystkim zainteresowanym nawiązaniem współpracy z polskimi uczestnikami. Przestrzeń strefy VIP jest tak zaprojektowana aby tu przebywający odczuwali atmosferę przenikania kultur i wzajemnego zrozumienia.




W przestrzeni Strefy VIP odbędą się: uroczyste otwarcie i zamknięcie POLAND in IRAN 2018,

jak również kilka tematycznych imprez prezentacyjnych, nad którymi aktualnie pracujemy. W strefie tej uczestnicy polscy jak i ich irańscy goście znajdą najlepszą atmosferę polsko-irańskiego domu. Odpowiednią atmosferę zapewni program artystyczno-prezentacyjny tak skonstruowany aby stworzyć atmosferę rozmów najbardziej przyjazną dla obu stron.

 

W strefie VIP poza uroczystymi chwilami otwarcie i zamknięcia POLAND in IRAN 2018, oraz pracy 

B2B w specjalnej atmosferze przewidujemy kilka imprez dodatkowych, które aktualnie omawiamy ze stroną perską. 

 

 

 

Strefa tematycznych stoisk firmowych to ciąg stoisk o powierzchni 12m2 i 9m2 (stoiska 34,38 i 53), które zostały podzielone tematycznie według następującego schematu:

Stoisko:   1  to powierzchnia przeznaczona jest dla organizatorów polskich i irańskich.
Stoiska:   2 - 15 przeznaczone są branży przemysłowej.

Stoiska: 16 - 23 przeznaczone są branży związanej z budownictwem.

Stoiska: 24 - 27 przeznaczone są branży meblowej i drzewnej.

Stoiska: 28 - 33 przeznaczone są branżom moda, kosmetyki i bursztyn.

Stoiska: 34 - 37 przeznaczone są branżom medyczno-farmaceutycznej, higienie i urodzie.

Stoiska: 38 - 45 przeznaczone są branży rolniczej i żywnościowej - dokładny. 

Stoiska: 46 - 53 przeznaczone są branżom IT/ITC, nowym technologiom i pozostałym. 

 

 

Typowe stoisko wystawiennicze: to typowa zabudowana powierzchnia o powierzchni 12 m2

z wyraźnie oznaczonym logo na którego wyposażenie składa się: 40'' ekran, stolik z 3 krzesłami oraz wolnostojąca szafka. Każda polska firma uczestnicząca w POLAND in IRAN 2018

sama aranżacje swoje stoisko mając do dyspozycji całe jego wyposażenie podstawowe oraz wszystkie powierzchnie w hali Poland in Iran 2018. Dzięki temu, że tylko jedna firma polska będzie reprezentować dany segment swojej branży ma ona zapewniona komfort wyłączności co daje możliwość spokojnych rozmów z partnerami perskimi, którzy zaproszeni ze wszystkich miast Iranu przybędą do znanego tu kompleksu Hijab.   

 

 

 

 

 

Jak dobieramy partnerów dla uczestników polskich: każda firma polska, uczestnik POLAND in IRAN Business and Culture Cooperation wypełnia formularz zgłoszeniowy, w którym określa dokładnie swoje grupy docelowe. Do każdego polskiego uczestnika zapraszane są z całego Iranu tylko takie firmy jakie zostały opisane w formularzu zgłoszeniowym. 


Transport eksponatów: transportem eksponatów zajmuje się nasz partner Hartwig Gdynia S.A. Wszystkie dane udostępniamy uczestnikom po przesłaniu poniższego zgłoszenia.

Programy dodatkowe: przygotowaliśmy również programy dodatkowe wzmacniające biznesowe otocznie ekspozycji takie jak spotkania B2B

w drugim dniu programu, organizowane w przemysłowej dzielnicy Teheranu - Karaj, jak również spotkania z przedstawicielami Ambasady Polski w Teheranie oraz z Przedstawicielem Polskiej Agencji Handlu i Inwestycji - Biuro w Teheranie.  

Koszty uczestnictwa w POLAND in IRAN 2018 stanowią koszt uzyskania przychodu.

Możliwość refundacji kosztów:
istnieją możliwości refundacji kosztów udziału w wysokości do 50%. Z uwagi na różnorodność programów pomocowych, tj. środki regionalne/środki centralne, pomoc publiczna/ pomoc de minimis   firmy zainteresowane uzyskaniem dofinansowania/refundacji prosimy o kontakt na adres: biuro@scc.org.pl celem oceny możliwości uzyskania dofinansowania/refundacji oraz znalezienia optymalnego programu pomocowego.


W ww. deklaracji prosimy o zawarcie następujących danych firmy:
1) Adres
2) Wielkość firmy (mikro, mała, średnia, dużą)
3) Przedmiot działalności
4) NIP/Regon
5) Wielkość uzyskanej pomocy de minimis za aktualny i dwa poprzednie lata podatkowe.


Gwarantowana wyłączność: Każdy polski uczestnik reprezentuje dany segment rynku na zasadzie 100% wyłączności. Dzięki temu to on wybiera partnerów biznesowych a nie jest wybierany jak to się odbywa w przypadku targowych imprez międzynarodowych.

Efektywność im wcześniej tym więcej czasu mamy dla Ciebie: im więcej czasu mamy na dotarcie do rynków docelowych tym większa jest efektywność naszych wspólnych prac. Dlatego im szybciej wyślesz swoje zgłoszenie tym większa jest szansa na znalezienie partnerów, z którymi będzie można już nawiązać kontakty aby do chwili wyjazdu przygotować szczegóły współpracy.

Partnerzy medialni: